قطعا شما هم هنگام توسعه نرم افزار و اپلیکیشن با خطاها و ارورهایی مواجه می‌شوید و این اتفاق باعث می‌شود که کاربران تجربه ناخوشایندی از محصول شما داشته باشند، بنابراین بهتر است با سرویس Sentry بیشتر آشنا شوید.

Sentry یک سرویس مانیتورینگ خطا (Error Monitoring) و گزارش‌گیری لحظه‌ای (Real-time Error Tracking) است که به توسعه ‌دهندگان و تیم‌های فنی کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن، خطاهای اپلیکیشن‌های تحت وب، موبایل و دسکتاپ را شناسایی، تحلیل و رفع کنند.

این ابزار قدرتمند به شما این امکان را می‌دهد تا منبع دقیق خطا، جزئیات عملکرد کاربر قبل از وقوع خطا، و حتی تکرارپذیری مشکل را بدون نیاز به تماس با کاربر پیدا کنید تا بتوانید آن را به سرعت رفع کنید.

اگر به دنبال کاهش زمان رفع باگ‌ها، بهبود تجربه کاربری، و ارتقای کیفیت محصولات دیجیتال خود هستید، همین حالا می‌توانید سرویس sentry را مستقیما از طریق ورود به لینک my.megan.ir  در پلتفرم ابری زیرساخت یکپارچه مگان MEGAN، تهیه کنید.

سرویس سنتری Sentry چیست؟

همانطور که پیشتر گفته شد Sentry یک سرویس نظارت بر خطا Error Monitoring و ردیابی اشکال‌ها Bug Tracking  است که به برنامه‌نویسان و تیم‌های توسعه کمک می‌کند تا باگ‌ها و خطاهای نرم‌افزاری را به صورت لحظه‌ای شناسایی، تحلیل و رفع کنند. Sentry از ده‌ها زبان برنامه‌نویسی، فریم‌ ورک و پلتفرم از جمله موارد زیر پشتیبانی می‌کند.

  • JavaScript (React, Vue, Angular, Next.js, etc.)
  • Python (Django, Flask, Fast API)
  • Java (Spring Boot)
  • PHP, Ruby, .NET, Node.js, Go, iOS, Android

سرویس سنتری Sentry چیست؟

سرویس Sentry چه کاری انجام می‌دهد؟

ردیابی لحظه‌ای و خودکار خطاها و کرش‌ها Errors & Crashes:

با استفاده از این ابزار قدرتمند هر زمان که در برنامه یا سایت شما خطایی رخ دهد، Sentry آن را شناسایی می‌کند و به صورت خودکار گزارشی از آن برای شما ارسال می کند. این ردیابی در لحظه اتفاق می‌افتد و پیش از آنکه کاربران با این خطا روبرو شوند شما را مطلع می‎کند. سرویس سنتری این امکان را دارد که خطاها را دسته بندی و جداسازی کند و اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار دهد. از جمله این اطلاعات:

  • نوع خطا و پیام خطا
  • مسیر فایل و خط کد مربوطه
  • Stack Trace
  • وضعیت مرورگرکاربر، آی پی کاربر، دستگاه (موبایل، لپ تاپ، تبلت)، سیستم عامل کاربر
  • اقدامات اخیر کاربر قبل ار وقوع خطا (Breadcrumbs)
  • تکرار پذیری خطا
  • بررسی نسخه اپلیکیشن و …

دیباگینگ (Debugging)

عیب‌یابی یا Debugging در محیط واقعی (production) همواره یکی از چالش‌‌های توسعه نرم‌افزار است. زیرا در این مرحله، علاوه بر اینکه خطاها می‌توانند باعث نارضایتی کاربران شوند، تشخیص منبع خطا نیز به دلیل نبود اطلاعات کافی، بسیار دشوار است. در چنین شرایطی، سرویس Sentry با جمع‌آوری دقیق stack trace، نمای کاملی از مسیر اجرای کد تا نقطه وقوع خطا در اختیار تیم توسعه قرار می‌دهد.

این ابزار با تحلیل لحظه‌ای خطاها و نمایش جزئیات مرتبط با آن‌ها، امکان شناسایی کدهای مشکل‌دار و دلیل اصلی بروز باگ را نشان می‌دهد. بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون نیاز به بررسی دستی لاگ‌ها یا بازسازی شرایط خطا، به سرعت مشکل را ریشه‌یابی و رفع کنند. سنتری با این قابلیت‌ها، نه تنها فرآیند دیباگینگ را ساده‌تر می‌سازد، بلکه با کاهش زمان رفع اشکال، به افزایش بهره‌وری تیم و بهبود تجربه کاربری کمک شایانی می‌کند.

ارسال پیام‌های هشدار و اعلان‌ها به تیم توسعه

سرویس Sentry می‌تواند گزارش خطاها را در لحظه به ابزارهایی مانند Slack، ایمیل، Discord، Microsoft Teams، Jira، Trello، GitHub و غیره ارسال کند.

دسته‌بندی و اولویت‌بندی خطاها

این سرویس، خطاها را بر اساس شدت، تعداد دفعات وقوع، تعداد کاربران تحت تأثیر و سابقه آن‌ها دسته‌بندی می‌کند و حتی مشخص می‌کند که کدام خطاها جدید هستند و کدام‌یک بازگشت داشته‌اند.

اتصال به چرخه توسعه:

شما می‌توانید هر خطا را به تسک‌های پیگیری در ابزارهای مدیریت پروژه (مثل Jira یا Linear) تبدیل کنید تا در فرآیند رفع، بتوانید به راحتی آن را ارجاع بدهید و پیگیری کنید.

در نهایت شما می‌توانید از پیدا کردن منشا ایجاد خطا تا رفع آن از سرویس سنتری استفاده کنید.

جدول قابلیتها و امکانات سرویس سنتری Sentry

توضیح

قابلیت‌های سرویس سنتری

نظارت بر سرعت اجرای فانکشن‌ها و مشکلات عملکردی

Performance Monitoring

بررسی دقیق مشکلات هر نسخه از برنامه

Release Tracking

مدیریت و پیگیری کامل فرآیند رفع اشکال

Issue Resolution Workflow

نشان می‌دهد که کدام کاربران تحت تأثیر خطا قرار گرفته‌اند

User Impact Analysis

 

مزایای استفاده از سرویس سنتری

برای اینکه مشخص شود که چرا استفاده از سرویس Sentry مهم است، در این بخش به بررسی مزایای این سرویس پرداختیم:

بهبود تجربه کاربر

با شناسایی به موقع خطا توسط Sentry و رفع آنها، پیش از رسیدن به کاربر؛ تجربه بهتر و جذابتری را برای کاربران فراهم کنید. این امر مستقیما روی رضایت مشتری و حفظ آنها تاثیر گذار است.

افزایش بهره‌وری تیم توسعه

ابزار قدرتمند سنتری با ثبت خودکار خطاها و ارائه گزارش‌های ساختار یافته و تحلیلی، تیم توسعه را از جست‌وجو در لاگ‌های پراکنده بی‌نیاز می‌کند. به همین دلیل زمان و انرژی بیشتری برای تمرکز بر توسعه خلاقانه دارند.

کاهش زمان دیباگ کردن Debugging

هنگام بروز خطا اکثر اوقات زمان زیادی صرف جمع آوری اطلاعاتی مانند stack trace، مرورگر کاربر، سیستم عامل، رفتار کاربر و پیدا کردن خطا می‌شود. اما با استفاده از سرویس Sentry به راحتی به این اطلاعات دست پیدا خواهید کرد. این داده‌ها باعث تسریع در تشخیص و رفع باگ‌ها یا اصطلاحا debug کردن می‌شود.

افزایش کیفیت

با مانیتورینگ و ثبت تغییرات و خطاها، میتوانید به صورت دائمی و در لحظه کیفیت پروژه را بسنجید. این امر باعث می‌شود محصول شما به مرور پایدارتر و باکیفیت‌تر شود.

پشتیبانی از پروژه‌های مقیاس‌پذیر و تیم‌های بزرگ

این سرویس قابلیت ردیابی خطا در سیستم‌های چند بخشی را دارد و برای پروژه‌های بزرگ و اپلیکیشن‌های پیچیده و مبتنی بر میکروسرویس مهم است. همچنین امکان ارجاع و اختصاص دادن خطا به اعضای تیم و پیگیری روند رفع آنها در تیم‌های بزرگ وجود دارد.

مزایای خرید سرویس Sentry از مگان

مزایای-خرید-سرویس-سنتری-مگان

1-      نصب و راه‌اندازی سریع و آماده‌به‌کار

در پلتفرم ابری زیرساخت یکپارچه مگان، نیازی به صرف زمان برای نصب، پیکربندی یا نگهداری Sentry ندارید. این سرویس به‌صورت کاملاً آماده و از پیش نصب ‌شده در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بلافاصله از مزایای آن بهره‌مند شوید.

2-      زیرساخت ابری پایدار و امن

سرویس Sentry مگان MEGAN روی زیرساخت ابری امن، پایدار و با کیفیت بالا ارائه می‌شود. با استفاده از منابع اختصاصی و مانیتورینگ ۲۴/۷، از عملکرد بدون اختلال و سریع سرویس خود اطمینان خواهید داشت.

3-      پشتیبانی از تیم‌های بزرگ و پروژه‌های مقیاس‌پذیر

سرویس سنتری در مگان برای پروژه‌های کوچک و بزرگ قابل استفاده است. از استارتاپ تا یک سازمان‌های بزرگ، می‌توانید از انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بالای این سرویس بهره ببرید.

4-      پشتیبانی حرفه‌ای فنی

تیم پشتیبانی پلتفرم ابری زیرساخت یکپارچه مگان بصورت تخصصی به سوالات و مشکلات شما درباره Sentry پاسخ می‌دهد. در صورت نیاز به راهنمایی، کارشناسان فنی در کنار شما هستند تا با سرعت و دقت، مسائل را برطرف کنند.

5-      امکان اتصال آسان به سایر سرویس‌های ابری مگان

در صورت استفاده از سایر سرویس‌های ابری مگان (مانند CI/CD، دیتابیس، مانیتورینگ و…)، سرویس Sentry به‌راحتی قابل اتصال و یکپارچه‌ سازی است و یک محیط توسعه کامل را برای تیم شما فراهم می‌سازد.

6-      صرفه‌جویی در هزینه و زمان

با خرید سنتری از مگان، از هزینه‌های زیرساخت، نگهداری، نیروی انسانی و پیچیدگی‌های فنی جلوگیری می‌کنید.

7-      دسترسی دائمی و پنل مدیریت کاربرپسند

شما به یک پنل مدیریتی حرفه‌ای دسترسی دارید که امکان مشاهده خطاها، تنظیمات تیم، کنترل سطح دسترسی اعضا و تحلیل داده‌ها را به ‌سادگی برای شما به ارمغان می‌آورد.

کلام آخر

سرویس Sentry با قابلیت رصد لحظه‌ای خطاها، نمایش مسیر اجرای برنامه و تسهیل فرایند دیباگ، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند کیفیت نرم‌افزار را به‌طور مستمر ارتقا دهند. خرید سرویس Sentry از پلتفرم ابری زیرساخت یکپارچه مگان یعنی بهره‌مندی از زیرساختی آماده، پایدار و امن بدون نیاز به نصب و نگهداری، به همراه پشتیبانی تخصصی. اگر به دنبال کاهش خطا، افزایش سرعت توسعه و بهبود تجربه کاربران هستید، همین حالا از طریق لینک my.megan.ir  وارد پنل کاربری خود در پلتفرم ابری مگان شوید و در بخش sentry as a service این ابزار قدرتمند را تهیه کنید.

 

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :